CASE: 172% ROI på bloggen

Att blogga är en populär taktik inom innehållsmarknadsföring och sökmarknadsföring. Tyvärr har vissa svårt att påvisa en tydlig ROI. I den här artikeln från Marketing Sherpa kommer du att se vad som krävs för att utveckla en affärsdriven blogg.

Företaget ZAGG, är en online-återförsäljare. De vet att deras blogg resulterar i försäljning, eftersom den bidrar med 172% ROI och 10% av företagets webbplats trafik.

Bloggen hjälper företaget att nå en tekniskt kunniga publik och driver intäkter.

Resultatet efter två år:

  • 172% avkastning på investeringen från direktförsäljning
  • Bloggen lockar mer än 10% av ZAGG webbplats trafik
  • Cirka 60% av besökarna är nya

De fokuserade på 5 moment:

  1. Fokus på försäljning
  2. Skapa innehåll som andra vill dela
  3. Call to action
  4. Bara marknadsföra specifikt utvalda artiklar
  5. Skriver artiklarna för individer – inte sökmotorerna

Inspireras med mer matnyttig kunskap genom att läsa den ursprungliga artikeln från Marketing Sherpa.

Källa: Marketing Sherpa

0 Responses on CASE: 172% ROI på bloggen"

Leave a Message