
Att blogga är en populär taktik inom innehållsmarknadsföring och sökmarknadsföring. Tyvärr har vissa svårt att påvisa en tydlig ROI. I den här artikeln från Marketing Sherpa kommer du att se vad som krävs för att utveckla en affärsdriven blogg.
Företaget ZAGG, är en online-återförsäljare. De vet att deras blogg resulterar i försäljning, eftersom den bidrar med 172% ROI och 10% av företagets webbplats trafik.
Bloggen hjälper företaget att nå en tekniskt kunniga publik och driver intäkter.
Resultatet efter två år:
- 172% avkastning på investeringen från direktförsäljning
- Bloggen lockar mer än 10% av ZAGG webbplats trafik
- Cirka 60% av besökarna är nya
De fokuserade på 5 moment:
- Fokus på försäljning
- Skapa innehåll som andra vill dela
- Call to action
- Bara marknadsföra specifikt utvalda artiklar
- Skriver artiklarna för individer – inte sökmotorerna
Inspireras med mer matnyttig kunskap genom att läsa den ursprungliga artikeln från Marketing Sherpa.
Källa: Marketing Sherpa
0 Responses on CASE: 172% ROI på bloggen"